Братята Емил и Стоян Митови са от хората, без които българското ресторантьорство нямаше да е същото. Те се отличават със своя изключителен предприемачески нюх и не би било пресилено, ако кажем, че формират отношение към храненето за една внушителна група от важни фигури в обществения живот у нас. Признателността на клиентите намери израз и в присъдената награда "Ресторант на читателите на списание "Бакхус" за 2005.
През годините "Енотека Уно" успя съвсем заслужено да си спечели репутацията на един от емблематичните ресторанти и предпочитано място за среща на публични личности. Тази година те бяха признати и като собственици на най-добрия уебсайт, за което получиха наградата на dir.bg.
Може би най-често споменаваните думи покрай името на ресторанта са комфорт и изискана атмосфера. Фактът, че през последните години "Енотеката" е неизменно сред финалистите говори достатъчно за постоянството в предлаганото качество. Искрата, която поставя началото на ресторантите Уно и страстта към италианската кухня е кафе "Уно", което Емил Митов посещава в Лондон още в края на 80-те. По-късно установява, че първата пицария "Уно" е открита в Чикаго през 1946. Така братята Митови решават, че софийските им ресторанти ще носят името "Уно", за да предават най-пълно идеята за италианския дух на кухнята. А и не на последно място стои желанието им винаги да са сред първите. Не случайно и мотото на братя Митови е "опитът от днес да прехвърлим за утре, като по-добра услуга за клиента".
Самото име на ресторанта "Енотека Уно" подсказва, че акцентът е поставен върху вината, без обаче да се пренебрегват и останалите напитки, доказателство за което е и отличието "Най-добра селекция на напитките", присъдено за 2002. Собствениците на "Енотека Уно" признават, че основният проблем пред ресторантьорите е липсата на качествен персонал. Затова и споделят, че често изпращат готвачите си на обучение в Италия, тъй като са убедени, че в България няма добри училища. Ако има нещо, което братя Митови биха искали да се подобри, то е постоянството на качеството при доставките на продукти, което със сигурност ще повиши и нивото на предлаганата кухня. А италианската кухня, каквато предлага "Енотека Уно", изисква именно това - най-качествените продукти.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights