Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 124 магазина в 54 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори. |
Каква е връзката между собственото ни здраве и грижата за нашата планета? А можем ли да пазаруваме по-умно и осъзнато? Това са двата въпроса, на които намерихме отговорите по време на първата планетарна вечеря в "Таланти", организирана от Лидл България на 31 януари.
Удоволствие беше да видим #БакхусПосланик Мария Жекова в ролята на водещ, докато младият готвач и финалист от MasterChef Димитър Тончев се потруди в кухнята, където заедно със студентите на кулинарна академия HRC създадоха 5-степенно меню, съобразено с планетата ни. По време на вечерята бяха ексклузивно представени и първите резултати от националното представително проучване на хранителните нагласи на българина, реализирано от Лидл България, в партньорство с Медицински университет - Варна, Национална Асоциация "Практическа диететика и интегративна медицина" и Асоциация "Родители".
Оказва се, че 89,1% от българите отдават значение на здравословното хранене, а 60,6% са променили своя хранителен режим през последните три-четири години. Според данните от проучването 55,6% определят здравословното хранене като разнообразно. Българите проявяват загриженост към опазването на околната среда в контекста на храненето, като тази тема е важна за 68,3% от анкетираните. Тревожна е обаче тенденцията, че 68,4% не поставят ограничения в храненето на своите деца.
"В самото сърце на нашия бизнес е добрата храна - с мисъл за хората, но и с мисъл за природата", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. "Темата за осъзнатото хранене е съществена част от стратегията за устойчиво развитие на Lidl. От години работим, за да осигурим по-качествени, здравословни и устойчиви хранителни продукти на достъпна цена. И тъй като всеки ден достигаме стотици хиляди клиенти, нашата кампания #ХраненеСмисъл ще популяризира осъзнатото хранене. Нейното начало поставяме с националното представително проучване, което "надниква" в нагласите и навиците за хранене в България. Резултатите са обнадеждаващи. Те говорят за все по-внимателно отношение към храненето у нас, а ние се гордеем да допринасяме към тези положителни промени с избора, който предлагаме на потребителя. С Lidl потребителите могат да пазаруват умно, а ХраненетоСмисъл е лесно постижимо - качествено, вкусно, достъпно и близо до хората."
-
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България