През май избата-гигант от Сонома Kendall-Jackson задвижи процедура с надеждата, че тя ще поправи една голяма "несправедливост": по света има хиляди сортове бели вина, но ако съдим от емотиконите - нито един. Интернет ни предлага само чаша червено. С други думи, в дигиталния свят няма как да покажете, че пиете шардоне или ризлинг - ще трябва да минете на думи. А във века на изображенията и живот в Инстаграм това е голяма беда, от която страдат и производители, и консуматори на бяло вино.
Затова Kendall-Jackson внесе официална петиция в Unicode Consortium, организацията, която отговаря за емотиконите в мрежата. Кампанията White Wine Emoji върви с хаштаг
#whitewineemoji |
Предложението на избата е от 15 страници. В тях Kendall-Jackson настояват, че във времената на пост-истината хората имат нужда от възможно най-прецизна идентификация. "Това няма да промени света, но ще ви спести чашата червено вино, когато всъщност пиете совиньон блан или шардоне." Прилагат и изследване от 2017 г. /Gomberg Fredrikson Report/, в което се посочва, че бялото вино съставлява 47 процента от покупките на вино, срещу 46 процента за червеното, и 7 - за пенливите. А то е представено с цели два емотикона. "Категорично се нуждаем от емотикон за бяло вино, почитателите му са непредставени", се казва в документа.
Но не всички смятат така, и вече се оформи лагерът на несъгласните с идеята: не може да има емотикон за всяка дума, и не можем да обясняваме света в картинки. Не може да има емотикон и за къдравите, и за рижите, и за плешивите, смята Естер Мобли от Сан Франциско Кроникъл. Нещо повече, тя е убедена, че така избата прави реклама на себе си: Kendall-Jackson е синоним на калифорнийското шардоне, тяхното Kendall-Jackson Vintner’s Reserve Chardonnay, според самата изба, е най-продаваното шардоне в Щатите през последните 25 години. Така всъщност каузата им хич не е благородна, а цели да свърже името им с картинката на чаша бяло вино.
"Всеки Том, Дик и Хари искат да си имат своя пикселизиран трофей. Нямаме нужда от емотикон за всяка дума. Затова точно са думите", пише Хедър Шуедел от сп. Slate.
През май Unicode пуснаха проект на нови 104 емотикона, които смятат да пуснат през 2019 г. Свързаните с храна и питиета са кубче лед, сок в картон, фалафел и стрида /въпреки че тя вече съществува при водните животни/. Последните прибавени изображения на храна и питиета са от 2016 г. - чаши с шампанско, бутилка шампанско, бирена халба, чаша с уиски.
Ако инициативата на Kendall-Jackson успее, чашата с бяло вино ще бъде пуснат най-рано през пролетта на 2019 г.