Бизнесът със споделянето става все по-популярен и успешен. VizEat е стартъп, който позволява на туристи да вечерят в домовете на местни хора, и така да опитат възможно най-автентична храна.
Фокусът е върху "социалната вечеря" и е предимно за Европа. Домакините дават цена за завечерята си, която включва цената на продуктите, и, по желание, някаква печалба. Пътуващи, туристи, или всеки, който иска да опита, плаща такса и на VizEat.
В изявление изпълнителният директор на стартъпа, Жан-Мишел Пти, казва, че след последната печалба (3л8 млн.) ще може да разширят мрежата от градове и държави. Компанията ще отвори офиси в Германия и Великобритания.
VizEat е създадена през 2014 г. и днес има 20 000 домакини в 110 държави. През същата година подобен стартъп в Щатите EatWith, спечели 8 милиона долара.
VizEat става нов играч в икономиката на споделянето, подобно на Airbnb. Целта на тези компании е да посредничат между независими "домакини" и потенциалните им клиенти. В случая с VizEat става дума само за храна.
Сред най-популярните дестинации са Амстердам, Дъблин, Лисабон, Рим, Маракеш, Истанбул, Милано, Париж, Ню Йорк, Берлин. Предложенията за София за сега са две – за пълнени чушки, и за скара в планината.
https://www.vizeat.com/
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights