Всеки озовал се в Испания турист много скоро чува препоръката да опита chocolate con churros. Гъстият разтопен и черен шоколад с интензивен вкус се сервира в чаша. В него се топят подобните на фини тулумби churros /но без да са сиропирани/. Може би най-известният сладък елемент от испанската кухня се консумира по всяко време, но предимно като сутрешна или следобедна закуска. През последните години кафето печели терен като "заместител", иначе течният шоколад се използва като стимулираща напитка още от XVI век. Той става максимално достъпен за масовия потребител някъде в началото на XX век. Шоколадът е един от рекламираните на 46 плакати храни и напитки в изложбата "Вкусът на една епоха" /El sabor de una еpoca/ в Музея на модата /Museo del Traje/ в Мадрид, която продължава до 24 април. Тя е част от Gastrofestival.
Сред най-забавните реклами е тази на шоколада Matias Lopez. На нея са показани мъж и жена преди да го опитат /с нездравословно кльощав вид/, след това/с очевидно наднормено тегло/ и след само две дневни дози/в перфектна форма/. Плакатът на Licor Obrero (работнически ликьор) подтиква той да бъде поръчван "навсякъде" с довода, че консумацията му "възстановява силите и здравето".
Алкохолни и безалкохолни напитки, вода, мляко също са сред рекламираните продукти на плакатите от края на XIX и първите две десетилетия на XX век, "златната епоха" на този вид реклама.
"Важната роля на хранителните продукти в рекламата в онези, белязани от войната години, свидетелстват за ниския стандарт на живот в европейските страни, където хората отделят по-голямата част от доходите си за храна", казват организаторите на изложбата.
El sabor de una época в Museo del Traje в Мадрид до 24 април/вход свободен/