"Спомняте ли си да сте видели реклама на броколи, или изобщо на храна и напитки, които действително да са полезни? Буквално всеки бит реклама, която достига до вас по един или друг канал, е на висококалоричен, беден откъм хранителна стойност продукт: най-често бърза храна от голяма верига, десертче, силно подсладена напитка, бисквити и пр. Отговорът защо това е така е прост: големите печалби идват от продабжи на силно преработени, висококалорични храни и напитки, не от броколи, леща и ябълки." Пише в книгата си "Addicted to Food" Джеймс Ерлихман.
Населението в развития и развиващия се свят става все по-дебело, а причината е сложна амалгама от евтина храна, социално поведение и комерсиален натиск, които ни кара да бъркаме в пакета с чипс отново и отново.
Захарите, солите и мазнините, които бавно ни убиват, в същото време са съществени за оцеляването ни. Мозъкът ни ни възнаграждава, когато ги ядем, изпълвайки ни с чувство на доволство.
В книгата си Addicted to Food Джеймс Ерлихман излага ясни аргументи в подкрепа на тезата, че сме пристрастени към долнокачествената храна, която ни се предлага. Книгата разглежда причините за пълнеенето в контекста на социалната история и изследва начините, по които се е променило онова, което поглъщаме заедно с храната си. Книгата е убедителен опит да се проумее омагьосаният кръг, който ни кара да ставаме все по-дебели.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
22, 56, 28 Май 2014, 22:56
Добре де, ще я четем тази книга...
Предразсъдъците са за ограничените.
+2
21, 54, 28 Май 2014, 21:54
"а причината е сложна амалгама от евтина храна"
Какво е амалгама? В интернет пише, че е сплав, получена при смесване на живак и друг метал. Надали става дума за същото в статията?
-1 +1
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »