Марк Картер, собственик на малка винарна в долината Напа, знае по-добре от мнозина, че животът е пълен с превратности. Неговото каберне совиньон получава 100 точки от Робърт Паркър и снимка на корицата на Wine Spectator. Вместо да се радва на успехите, на Картер му се налага да влезе в скъпа съдебна битка срещу гиганта Картие.
Най-голямата бижутерска компания в света съди малкия винопроизводител (500 каси годишно) за нарушение на търговската марка, пише Winesearcher.
Миналата година искът на Картие е паднал в щатския федерален съд, преди седмица съдът в Сан Хосе насрочи нова дата за лятото на 2015, но според Марк Картер процесът никога няма да достигне до съдебна зала, тъй като той не може да се изправи срещу мултинационална компания, оценена на 4 милиарда долара.
Картър влиза във винопроизводството през 1998, защитава етикета си с търговска марка през 2001 г.
От Картие за първи път се свързват с него през 2004, когато му поръчват шампанско.
През ноември виното на Картер се появява на корицата на Wine Spectator и според него тъкмо това става причина Картие да решат да го съдят. Но точно заради престижа, който корицата дава, както и заради високата оценка на Р. Паркър, Картер не иска да си смени логото.
"Повечето хора в съдебната зала не разрибат колко са важни тези 100 точки. Ако сменя етикета, ще излезе, че нещо се е променило. Как после да кажа, че това съм все аз? Но нямам средства, за да поддържам в съда твърденията си. А и не искам. Нямам време. Аз не съм корпорация."
"Те ми изпратиха документите, които са подготвили. Според тях нямам право да пиша собственото си име със собствения си почерк. Името ми не може да стои върху етикет, не може да стои върху виното, което правя. И не може да се казвам Картер."
Засега от Картие откадват какъвто и да е коментар.
22, 05, 22 Май 2014, 22:05
Ако Джон Гришам проследи евентуалния съдебен процес, ще напише поредния си добър роман, "Картер vs Картие", напр. :)
"На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р
+1
16, 21, 22 Май 2014, 16:21
Категорично си струва да се бори за името си, за виното си, за бъдещето си в бизнеса!
"На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р
+1
23, 19, 21 Май 2014, 23:19
Може да се изправи срещу гиганта и още как.
Предразсъдъците са за ограничените.
+2
19, 43, 21 Май 2014, 19:43
Винопроизводителят да си търси друго лого/име за етикета.Ужасно объркващо е наистина.Например ако е в листата за онлайн пазаруване.
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »