Интернет платформите за продажба на храни осигуряват достъп на малките фермери до пазара, както и възможност за потребителите да си доставят чиста храна. Това е обобщението от конференцията "Онлайн продажбите на храни и различните модели на доставка", организирана от сп. "Регал".
Хората се обръщат все повече към храни от местни производители заради собственото си здраве, защото те са без пестициди, консерванти, ГМО, обобщи тенденцията Илия Пчеларов от semka.org. Сайтът предлага абонамент за пресни продукти и организира седмични доставки на заявеното до дома.
"Предлагаме ограничени количества продукти от чисти райони, произведени по стари методи и традиционни рецепти. Държим на фактора сезонност. При нас няма да намерите домати и краставици през зимата – тогава предлагаме туршии и лютеници", обобщи Александър Ангелов от bgbakalia.com. Онлайн магазинът работи с около 60 - 70 производителя и предлага между 500 и 700 артикула на 1300 регистрирани клиенти.
Не така успешен се оказал опитът на Свилен Капсъзов, управител на "Слънце Луна" (sunmoon.bg), да свърже малки производители с клиенти. Проектът се наричал "Кон с каруца" и просъществувал само два месеца. Малки камиончета ("нещо като маршрутки") обикаляли из страната в опит да събират земеделска продукция, която да стигне до купувачите в града. "Но липсата на активна реклама и най-вече недоверието към прекупвачите, макар че ние искахме да спасим производителите тъкмо от прекупвачи, се оказаха решаващи за спирането му", обясни Класанов.
Доверието е най-главното в опита на hrankoop.com, обобщи създателят на хранителния кооператив в столицата Николай Генов. Хората се обединяват заедно с производителите, за да имат достъп до чиста храна. Поръчва се до неделя, а доставките се правят до вторник, обясни Генов. Но не всеки може да влезе в кооператива - приемането става само с препоръка на вече членуващ в него. "Дори усложнихме приема, защото разрастването не ни е цел. Най-важното за нас е доверието", каза Генов. Задължително е кандидатът да направи предварително поръчка чрез член на хранителния кооператив, за да види, че храната не е в търговски вид и опаковка като в магазина, и да е сигурен, че иска да получава точно това. За някои хора обаче такова предлагане се оказва разочароващо, коментира Николай Генов.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
13, 44, 21 Април 2014, 13:44
Eto oshte edin takyv site: avtentichno.com
+1
21, 49, 18 Април 2014, 21:49
Най-после да се чува и за такива клубове,нека има повече.
-1
20, 43, 16 Април 2014, 20:43
Приложимо по празници най-вече,когато чакат клиенти на опашка:)
-2 +1
19, 53, 16 Април 2014, 19:53
Твърде непопулярна услуга все още.
-1 +2
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »