"Аз съм единствения барман в света, който може едновременно да шейква и да се усмихва, съвсременните бармани не могат да правят два неща едновременно", шегува се миксологът Лоран Греко, докато енергично разклаща шейкъра с широка усмивка. Думите му обаче са колкото шеговити, толкова и сериозни и с тях миксологът и глобален амбасадор на марката Perrier иска сподели най-ценното знание и съвет за професията му: Всичко е заради емоцията, вниманието към клинета, удоволствието от коминикацията. Работата на бармана или, както в последните години се нарича - миксолога, е да стимулира всички сетива на клиента чрез напитката, да превърне посещението му в изживяване, а поръчката - в приятелско общуване. Тогава заведението ви ще е пълно и клиентите ще се връщат за още.
Лоран Греко е създател на Liquid Chef Paris - общество на парижките миксолози, собственик на коктейл-бара Mojito Lab във френската столица, редактор на списание CocktailZone и основател на Бар Академия във Франция с насока flair. Той бе в София като посланик на популярната марка газирана вода Perrier, чийто представител в България е «Авенди» ООД. Греко направи поредица от демонстрации с атрактивни рецепти пред свои български колеги, журналисти и почитатели на коктейлите, в които, разбира се, участваше и известната марка газирана вода.
"Аз не забърквам коктейли, аз създавам емоция. И за да се случи това, напитката трябва да стимулира не само вкуса на клиента, но също и обонянието му и зрението му", казва Греко, който по собствените си думите е "истински французин - наполовина италианец и наполовина югославянин", учил кулинария във Франция и сомелиерство и ресторантьорски бизнес в САЩ, преди да се ориентира към миксологията. В унисон с тази идеология, демонстрацията на му бе изпъленена с аромати и атрактивни техники, които привличат вниманието на клиентите и наистина стимулират сетивата. Така например мохитото бе поставено в поднос под прозрачен похлупак и опушено със специален уред. Последва коктейл с Henessy, в който се впръсва (буквално от флакон като парфюм) втечнен и фламбиран през горелка карамел, както и коктейслът Paris, Paris, в който се използва истински парфюм Шанел 5. С едно впръсване от него се ароматизира пушекът от сух лед, който пък отново с помощта на специален уред се "затваря" в "сапунени" мехури (от ядивни съставки), с които се запечатва чашата.
По думите на Греко всичко това има няколко ефекта едновременно - първо, така напитките стават различни от стандартните, второ - стимулира се обонянието и трето - поднасянето им е много атрактивно. Всичко това обаче трябва да бъде комбинирано с перфектно обслужване и усмивка, за да бъде успехът гарантиран. "Трябва да призная, че тази част от бизнеса изучих в Щатите. Европа е много различна, тук ресторантьорите не се свенят върнат клиент, защото времето за обяд е отминало или дори да затворят заведението извън часовете за основно хранене. В САЩ обаче клиентът е цар и няма положение, в което да му се откаже обслужване - ако готвачът е в почивка, то барманът ще му направи омлет, но никога няма да го върнат. Това е отношение, уважение и внимание, а заедно с тях идват и големите бакшиши", разказва с усмивка Лоран Греко, който твърди, че тези правила действат и в собственото му заведение.
Във всички демонстрирани коктейли, разбира се, участваше и газираната вода Perrier, която по думите на Греко е особено благоприятна за целите на миксологията, не само защото е висококачествена и минерализирана, но и заради високите нива на въглероден диоксид - 7 грама на бутилка, което я прави една от най-газираните напитки в света. Същевременно ниското ниво на натрий не придава солен вкус на коктейла.
Осъзнавайки предимствата си от компанията си партнира с известния миксолог, за да създадат собствени рецепти и да разпространяват миксологията на Perrier сред барманите по света. Чрез майсторски класове Греко тренира и обучава бармани от 150 страни, където се продава марката газирана вода. Днес компанията си сътрудничи с 15 бармани-посланици на определени пазари, с IBA (Международната асоциация на барманите), в която подпомага образователни програми, обучението и професионалното израстване на барманите в целия свят, както и със сиропи Monin, добре познати на майсторите на коктейли. Двете марки са организират заедно различни събития: майсторски класове, конкурси, промоционални събития, насочени към професионалисти и потребители.
И в България партньорът на популярната марка - "Авенди", организираха конкурс за авторски коктейл с Perrier с жури Лоран Греко, като рецепти ще бъдат включени заедно с имената на създателите им в специалното коктейлно меню — Perrier Mixology Summer 2014.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
11, 49, 12 Април 2014, 11:49
Водата, водата...винаги водата.
21, 39, 10 Април 2014, 21:39
като ми спретне джин с чесън че го призная
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
-1 +1
15, 42, 10 Април 2014, 15:42
"Аз не забърквам коктейли, аз създавам емоция".
Това говори достатъчно.
+1
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »