Преди няколко седмици Карл Лагерфелд показа последната си колекция за Шанел в импровизиран супермаркет. Моделите на Москино, по дизайн на Джеръми Скот, дефилираха в униформи на Макдоналдс и рокли, сякаш направени от опаковки на шоколадови десертчета.
Да не би haute cuture да започва флирт с гастрономията? Нищо подобно, въпреки спорадичните протести на отделни личности и групи за натиск "хероиновият шик" продължава да е единица мярка за елегантност и coolness. Може да не харесвате Гуинет Полтроу, но нейната мършава фигура продължава да е на дневен ред.
Все пак има сатиричен потенциал в това да разхождаш модели, в опаковки от шоколад - нещо, което нито самите те, нито публиката им от модни редактори и журналисти смеят да помиришат. Модата винаги е обичала кръстоските на несъвместими неща, дори когато минават границата на добрия вкус, дори най-вече тогава.
Да превърнеш нещо всекидневното, общодостъпно, чак банално, каквото е junk food, в моден спектакъл и лимитирана колекция луксозни предмети, без да те е страх от обвиненията в цинизъм - ето това е есенцията на модата.
Пък и в единия, и в други случай все става въпрос за бранд, за разпознаваема марка, която продава, била тя Макдоландс или Москино. Погледната по този начин връзката между висшата мода и масовата продукция изглежда очевидна. Само не си мислете, че това е стъпка към демократизирането на високата мода. Подобна идея е толкова абсурдна, колкото да срещнете Карл Лагерфелд в супермаркета.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
22, 47, 12 Април 2014, 22:47
Лек ужас ме обзема от тенденцията...
Предразсъдъците са за ограничените.
-1 +2
20, 58, 01 Април 2014, 20:58
Ха ха хазащо не вземат от рекламните брошури да скроят рокли и без това на някои вериги магазини имат размера на чаршафи.
-1 +2
16, 07, 01 Април 2014, 16:07
И това е модна тенденция? Мисля си, че е някаква шегичка за първи април.
:D
+2
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »