Статистиките говорят ясно: все повече мъже пазаруват за вкъщи, тенденцията е особено валидна за САЩ. Същевременно регалите в супермаркетите "говорят" само на жените. Компаниите започват да променят стратегиите си: неутралните реклами и опаковки са сред най-честите стъпки. Расте и делът на продуктите, ориентиране само към мъжете. Според данни на проучването "Мъже на мисия" на Daymon Worldwide, лидер в брандинга и комуникацията с клиента - в щатите 52% от мъжете реализират 78% от оборота на домакински стоки. Половината от тези мъже отиват в магазина, търсейки конкретни продукти.
Може да се предположи, че мъжете изпитват неудобство да пазаруват част от продуктите. Проучване на Yahoo от 2010 установява, че 51% от мъжете на възраст между 18 и 24 години купуват стоки за дома, същевременно само 22-24% намират, че тези продукти са ориентирани към тях. Рекламите като цяло се прицелват в жените и мъжете изпитват неудобство да пазаруват съответните продукти. Вероятно биха купували даден продукт, ако рекламата му не е предназначена за "леля Мария" или "О, Пепи". Пакетирането също е много важно. Какво кисело мляко биха предпочели мъжете? Такова с тънка дамска фигура на опаковката, обещаващо изобилие от бифидус бактерии или такова с глава на бик, примамващо с прилив на енергия. Мъжете харесват мощни животни с хищническа характеристика - така казват маркетинговите изследвания, а пазарът го потвърждава.
Какво друго? Мъжете не харесват сламките, пет пари не дават за хранителна стойност и нутриенти, подпомагащи храносмилането, вместо това обръщат внимание на стимуланти, подхранващи енергията или мускулния тонус, те харесват храната с коричка и новостите. Хранителната индустрия е разтворила щедрите си двери пред тази нова маркетингова вселена съвременния мъж и е готова да му предложи всичко, от което той ма нужда, без да го притеснява с нещо. Все повече и повече продукти се правят, за да привличат мъжкото внимание.
Междувременно Daymon cа обобщили шест мъжки потребителски профила: традиционалиста (15%), съвременния мъж (12%), примитивния мъж (14%), объркания мъж (19%), практичния (20%), заядливеца (20%). Всеки от тях има своя "мисия" или поведение, когато влезе в бакалията.
Като цяло мъжете минават за по-постоянни и харесат ли веднъж продукта, остават лоялни за разлика от жените, чието име открай време е непостоянство.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
13, 34, 12 Март 2014, 13:34
оффф.
21, 13, 05 Март 2014, 21:13
Голям Нишан;)
-1
Най-четени статии // за Ноември
Реклама »