
"Слънчо" устоява на пазара на детски храни

Единственият български производител на бебешки инстантни каши продължава да се представя добре на пазара. "Слънчо" работи в остра конкуренция с мултинационалните компании, които могат да си позволят агресивно налагане на продуктите.
Свищовската фирма е отчела лек спад. За изминалата година продажбите са за 4 млн. лева, което е свиване с 4.4% спрямо предходната година.
През настоящата "Слънчо" ще се опита да модернизира производството, но дали това ще се случи ще зависи от одобрението на проекта им, търсещ европейско финансиране.
Освен чуждите компании на пазара за детски храни в последно време се наложиха и множество частни бебешки кухни. Те оперират в големите градове, но там е съсредоточен и основният процент на раждаемостта. Тя на свой ред продължава да спада и това отваря нови трудности.
Въпреки това, според Нина Данчева, член на борда на директорите на "Слънчо" заложените прогнози са реалистични.
В последния отчет на фирмата за 2013 се вижда, че инвестициите в цех за производство на стерилизирани храни започват да се изплащат. Само за една година от инсталирането на новото оборудване продажбите на стерилизирани храни са се удвоили. Благодарение на това е компенсиран отчасти спадът на приходите от продажба на пшенични пръчици и други екструдирани храни, при които конкуренцията е по-голяма.





