Рекламата разхубавява света, който обитаваме и превръща недотам привлекателното в обект на желание. Това не е новина, но понякога да видиш некрасивата истина зад лъскавата обвивка е отрезвяващо и полезно или метафорично. Така поне смята фотографът Джон Фейнстейн, автор на серия портрети на популярни представители на фаст-фуд продукцията като хот-дог и хамбургер. Знаем, че те не са полезни, но понякога привлекателният образ, който рекламите са им създали, неудържимо ни тегли към тях. Целта на Фейнстейн е да улови непривлекателната, тъмна страна на бързата храна, която е била пред нас през цялото време, покрита от хлебчето.
"Интересуваше ме начинът, по който възприемаме бързата храна. Ние знаем, че тя не е полезна, знаем колко много калории съдържа, но някак продължаваме да се връщаме към нея, или защото тайно я харесваме, или просто защото нямаме достъп до друга храна в момента. Допадна ми идеята да превърна консумацията на бърза храна в метафора на цяла поредица политически и културни проблеми, с които всекидневно се сблъскваме."
Към всяка снимка Фейнстийн е добавил колко грама мазнини съдържа заснетата порция.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights