Увеличение с близо 20 на сто на парите за лозарство и винарство предвижда новата продуктова програма за България, която започва работа догодина.
За първи път фирмите от сектора ще могат да ползват финансиране за съхранение и преработка на грозде, както и за събиране на реколтата на зелено.
Досегашните схеми за финансиране също продължават да действат. Сред тях най-атрактивна е мярката за преструктуриране на винени лозя, която позволява на лозарите да обновяват насажденията си, като например се откажат от сортове грозде с по-ниско качество и ги заменят с по-конкурентни.
Ще продължи да работи и схемата за застраховане на реколтата. В зависимост от конкретния риск, за който иска да кандидатства производителят, сумата на финансирането от програмата е между 50 и 80%.
Третата схема, която ще продължи да действа, е за рекламиране на български вина в чужбина. По нея могат да кандидатстват организации на производители и търговци, които искат да представят вина със защитени наименования на произход, географски указания и означения на конкретен сорт лози на пазари извън ЕС. Средствата могат да се ползват за промоции, участия в изложения, реклама и др.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights