Япония и Китай са на път да заразят света с нова мода - клиентите да си носят собствен чифт клечки за ядене и да се хранят с тях, вместо да използват еднократни.
Годишно в Китай се изхвърлят между 57 и 80 милиарда чифта пръчици за хранене. Както и да го погледнем, доста дървесина отива по този начин. В Япония положението е дори още по-сериозно заради шинтоистката традиция и нейната концепция за чистотата. Поднасянето на неотварян чифт клечки е единственият начин, по който ресторантьорът може да убеди клиентите си, че приемат незамърсена храна.
Движението носи-си-клечките, разбира се тръгва от младите хора, но заразява все по-голяма част от градското население. Търговците вече пуснаха на пазара красиви торбички или кутийки за носене на пръчиците. Грийнпис Китай вече са убедили хиляди собственици на ресторанти в Пекин да не предлагат клечки на клиентите, а да предоставят само срещу поискване.
Във Великобритания през септември нашумя куриозен случай, когато трима тинейджъри влязоха в ресторант на Макдоналдс, носейки си покривка, метални прибори и свещи. Отначало управата искала да ги изгони, после омекнала и оставила младежите да внесат малко стил в бързото хранене. От персонала заявили, че просто държали да се убедят, че "предметите, донесени от клиентите, като чаши или чинии, ще бъдат използвани разумно."
Сякаш пластмасовите прибори са "по-разумни" от металните за многократна употреба.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
22, 23, 14 Ноември 2013, 22:23
Супер!Одобрявам:)