През 2012 г. готвачите ще се заемат да спасяват забравени и изчезващи храни, ще скъсят максимално дистанцията с клиентите си и ще смалят порциите до размерите на хапки. Така поне смята влиятелната в САЩ Фондация на Джеймс Биърд, която наскоро обяви прогнозите си за гастрономичния облик на следващата година.
Според експертите на фондацията, през 2012 г. модерното на Запад понятие locavorism (консумация на продукти от местен произход) ще бъде доразвито в историческа посока - готвачите ще се опитат да подчертават "тероарността" на кухнята си не само с уникални за даден регион храни, но и със стари рецепти.
Популярното увлечение по откритите кухни пък ще се придобие интересен обрат - вместо да излизат и да готвят пред клиентите си, готвачите ще започнат да ги канят директно в кухните си. Пример е Chef’s Table в Бруклин, който вече си спечели хвалби - и три звезди - от новото изание на Мишлен за Ню Йорк. Тези "кухненски сбирки" ще носят интимен характер - ще побират максимум по 18-20 човека, както и подчертано дегустационен вкус - с повече, но по-малки като порции блюда, се казва в прогнозите на фондацията.
В един момент тези ястия могат да се смалят до размерите на френските amuse bouches, превръщайки се в един вид бързо хранене (три хапки - три блюда) за гурмани.
Сред останалите прогнози (важащи най-вече за САЩ) на фондацията: ренесанс на тайландската кухня; надигащ се интерес към поничките в различните им "етнически" варианти - от американските донъти до португалските malasada; поредна година на непреходна слава за скандинавската кухня; постепенното залязване на къпкейковете и замяната им със карамелените сanelés от Бордо; както и появата на кръв в ресторантските менюта.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
18, 49, 16 Август 2013, 18:49
Много опасни тея понички.
00, 39, 24 Май 2013, 00:39
Трябва да монтират транспортна лента за хапки!
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »