Ню Йорк реши да наложи правила в област, където доскоро цареше пълна свобода - в начините, по които заведенията разпределят получените бакшиши, писа в. "Ню Йорк таймс". От 1 януари тази година всички ресторанти и хотели в града се оказаха задължени да следват първата по рода си щатска регулация за разпределянето на приходите извън сметките.
Съгласно регулацията за част от тези пари, освен сервитьорите, могат да претендират готвачите в кухнята, барманите (приготвящи напитки за масите), сомелиерите и помощниците за подреждането на масите и пренасянето на чиниите с храна от кухнята до келнерите. Обикновените служители в кухнята и традиционните бармани не могат да получават от бакшишите.
Новите правила позволяват управата на ресторанта да диктува кой от изброените категории какъв процент от бакшиша ще получава и каква система за събирането им ще се прилага. Всичко може да се събира на едно място, но може и отделни келнери да внасят в общата каса част от бакшишите си. Ще трябва да се води и подробна документация за събраното смяна по смяна и кой какъв дял получава, за да може при поискване тя да бъде преглеждана от агенцията по труда.
Досега единственият документ, който имаше някакво отношение към тези приходи, е мъглява формулировка в закон от 1968 г., забраняващ на служителите да прибират бакшиша само за себе си. Напоследък обаче, вероятно и покрай кризата, неяснотата около бакшишите започна да става повод за все повече скандали сред персонала на нюйоркските ресторанти, някои от които дори се оказаха изправени пред съдебни искове, подадени от недоволни служители.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights
21, 19, 22 Януари 2011, 21:19
Да направят като българските болници-избор на келнер и избор на екип...
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
08, 47, 11 Януари 2011, 08:47
Всичко извън регламента е корупция.Един долар или един милион.Как ще се"въведе закон"за нещо,което счетоводно не калкулирано като стока или услуга?
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »