Шато Мутон Ротшилд официално представи етикета за вината си от 2008 г., който е украсен с творба на съвременния китайски художник Сю Лей, съобщи сп. Decanter. Легендарната френска изба поръчва художественото оформление на етикетите си на известни автори още от 1924 г. насам, като от 1945 г. тази инициатива става ежегодна. Сред творците, канени през годините, са били Салвадор Дали, Пабло Пикасо, Франсис Бейкън и Анди Уорхол.
Сю Лей е художественият директор на една от главните галерии за съвременно изкуство в Пекин, Today Art Museum. Създаденият от него етикет изобразява символа на Мутон Ротшилд - овена, обкръжен от двете половини на луна. Според собствениците на избата творбата демонстрира "ролята на великото вино като свързващ елемент между хора и култури, от едното полукълбо до другото".
Непосредствено след представянето на новия етикет, цените за вината от реколта 2008 г. са започнали да се покачват, достигайки впечатляващите 6 хил. паунда за каса, коментира Decanter.
Подобен реверанс към китайския пазар, смятан за един от най-бързо развиващите се в момента, наскоро направи и Шато Лафит Ротшилд. Преди няколко седмици избата обяви, че всичките й бутилки от реколта 2008 г. ще имат гравиран китайски йероглиф за цифрата "8", в чест на новото й търговско начинание в Китай. Резултатът беше 20-процентово незабавно поскъпване на вината от тази реколта, което изстреля цените им към 10 хил. паунда за каса.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights