Световноизвестният производител на кафе illycaffe възнамерява да започне собствено производство на емблематично за Италия вино. За тази цел още преди две години Рикардо Или, 55-годишният председател на Gruppo illy SpA, заедно с брат му Франческо откупуват известното с винарството си семейно имение Мастрояни, намиращо се в Тоскана. Винарната разполага с около 60 акра лозя, половината от които са засадени със сорта санджовезе, използван за направата на прочутото вино Брунело ди Монталчино.
Досега, всяко поколение от семейството Или е привнасяло нов вид напитка в портфолиото на компанията. Нейният основател, дядото на Рикардо, се е занимавал изключително с кафе и шоколади. Синът му Ернесто добавя чайове, а сега идва ред и на виното.
"Защо именно брунело? Преди всичко, защото то е сред малкото емблематични за Италия вина. Продава се по цял свят и може да отлежава по 10-20 години", обяснява Рикардо пред Ройтерс. "А винарството е дългосрочна инвестиция - не само за полугодие или дори година, а за поколения напред. Тя е и още по-обвързваща и скъпоструваща от кафето, шоколадите или чая".
За да осигурят плавното присъединяване на избата Мастрояни към компанията, семейство Или ще продължат да сътрудничат както с досегашния й управител Андреа Мачети, така и енолога Маурицо Кастели. "Винаги се опитваме да задържим основателя или управителя на компанията, с която възнамеряваме да работим", отбелязва Рикардо. По негови думи, както и с останалия бизнес на Или, и тук качеството ще предхожда количеството, затова производството на Мастрояни няма да превишава 80 хил. бутилки на година.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights