Винарната "Две могили" е първият производител, който получи правото да използва създадената неотдавна регионална марка "Ломовете" върху продукцията си. Марката принадлежи на природния парк "Русенски Лом" и има за цел да насърчи предприемачите, развиващи бизнес на територията на парка, да опазват природата и полагат грижи за екологичното равновесие на територията му. Инициативата бе съвместна с международната организация за опазване на дивата природа WWF, като двете институции обявиха конкурс за лого на марката "Ломовете" в края на миналата година.
Лозовите масиви на "Две могили", които се простират на повече от 220 декара, са създадени по европейска програма "Преструктуриране и конверсия на винени лозя". Още от самото им засаждане се спазват всички предписания за екологична съобразност, включително използване на дървени колове, вместо бетонни, както и на посадъчен материал от сертифицирана пепинерия. В лозята вече се берат гроздовете на млади лозички от италианския разсадник "Vivai Truan".
Екологичното производство и отглеждане на лозята се контролират от регионалната служба по растителна защита, която отразява в технологична карта всички проби и анализи от лозовите насаждения. Всяко третиране с торове, подобрители на почвата, химична обработка и биологично активни вещества се контролира и заверява от Националната служба по растителна защита. Освен това, за защита на лозята си избата използва само продукти от "Зеления списък", което по думите на директора на парка "Русенски Лом" Милко Белберов е бил допълнителен фактор в избора й за първи носител на екомарката "Ломовете".
Винарната ще получи официален сертификат, удостоверяващ, че произвежданото от нея вино става по природосъобразен начин, на тържествена церемония в края на този месец.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights