Нова тенденция набира сили и от двете страни на Ламанша - да се пие вино в предварително опакована чаша. Във Франция подобно вино prêt-à-boire (готово за пиене) се предлага основно в два варианта - в класическа чаша със столче или в обикновена чаша за вода. Вместимостта им е 187 мл, а цените варират между 1,60 € и 2,50 €.
Според Паскал Карвен от компанията 1/4 Vin, която е сред първите френски производители на подобни винени чаши, популярността им се дължи най-вече на тяхното удобство. "Предварително напълнената и плътно затворена чаша вино е много по-добър избор от тенекиената кутия с газирана напитка и дори от малките бутилки за вино, за които също трябва чаша", посочва той.
Идеята за предлагане на вино по този начин е съобразен с променените навици на хранене на модерните хора. Много от водещите активен начин на живот французи продължават да се възползват от свещената обедна почивка, но вече не прекарват часове наред седнали на маса. И въпреки че сега те най-често хапват набързо, задължителната чаша вино си остава константа.
Пазарният дял на този вид чаши вече расте с 15-20% годишно. Новият начин за предлагане на вино се посреща положително и от производителите. Дидие Рагару, собственик на Château Capendu (AOC Corbières) споделя, че само от началото на 2010 са продадени над 100 000 предварително опаковани чаши, което е 16 пъти повече от продаденото през 2009. Чашите са изработени от специална пластмаса, която запазва максимално вкуса на виното.
Във Великобритания идеята е поета от компанията Le Froglet wine, която предлага по 187 мл от шира, шардоне или розе за £2.25. Чашите се продават в магазините на веригата Mark&Spencer, в сектора на храни за връщи, и популярността им расте постоянно, особено сред офисните работници. Успехът на концепцията не на последно място се дължи и на качеството на самото вино. Наскоро Le Froglet Shiraz успя да спечели златен медал на ежегодния винен конкурс на списание Decanter.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights