Френското вино скоро може да стане като "кока кола". Това светотатствено изречение беше изречено от високопоставен представиел на винената индустрия. Изявлението не е оплакване, а напротив – похвала, уточнява в. "Индипендънт".
Думите са на Валери Пажотен, директор на новата, международна маркетингова фирма, обслужваща бранша, Anivin. Идеята на г-жа Пажотен е, че в близко бъдеще, по-голямата част от ниския и среден клас френски вина ще се превърнат в масов продукт с много уеднаквен и унифициран вкус. За още по-голяма масовост, етикетите ще са максимално опростени, и системата с апелациите ще бъде сведена до надписа Vins de France. Обозначението ще бъде само за сорта – шардоне, пино-ноар, и т.н., но не и за производителя. Етикетите ще бъдат "леки и весели" и много ще напомнят тези на вината от Новия свят. Това опростяване, според мадам Пажотен, ще допадне на младите консуматои от северна Европа и Англия.
При по-високите класове вина, традициите ще се запазят непокътнати.
След 30-процентния спад на френския дял в световните винени продажби за последните 30 години, повечето винопроизводители са съгласни и на най-драстични намеси.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights