- Цените на виното като цяло ще продължат да падат – от най-скъпите Бордо и Бургундско до култови калифорнийски вина, които до сега можеха да се купуват само с предварителна поръчка. Това се отнася и до италианските, испански и чилийски винопроизводители, които си мислеха, че могат да диктуват цените както правят френските
- Все повече хора ще купуват он-лайн.
- Блоговете за вино ще се увеличат още. Колкото до читателите, те трябва да станат много по-внимателни към източниците си на информация
- Калифорния отново няма да успее да избегне "големите", високоалкохолни, дъбови червени и бели вина, защото производителите там все ощке са убедени, че това е американският вкус, който не търси сложността и финеса въ виното
- Цунамито от нови вина от Южна Америка и Източна Европа ще спре в момента, в който пазарът се насити. Гръцките, португалски и бразилски вина, които се позиционираха добре на пазара, ще запазят нишите си, само ако държат ниски цени.
- Очакват се проблеми за новозеландските винопроизводители. Богатата реколта през годината заля пазара със силно плодови вина, а много от почитателите им искат по-високо качество.
- Трудни времена за вината на Шампан. От една страна са неадекватните им цени (над сто долара за бутилка), от друга - адекватната стратегия на производителите на други пенливи вина – с добри позиции на пазара, с добри цени и с добри ревюта. Предстои битка на Шампан с италианското просеко, калифорнийските пенливи и испанската кава.
- Все повече производители ще педпочитат капачките на винт пред корковите тапи.
- Американците ще купуват все повече вина от 10 и по-малко долара. Китай ще остава да бъде мечтан пазар.
- Добрите ресторанти ще купуват символично количество скъпи вина, тъй като орязаните им бюджети ги принуждават да разчитат на вече направените големи разходи за вино.
04, 47, 19 Януари 2010, 04:47
Съгласен съм с прогнозите на Блумбърг с две малки забележки...Т.4. Да Калифорния няма да избегне 14-15% abv вина, но в Калифорния и по-специално в Напа тероар концепцията търпи мощно развитие, в нея алкохолът не играе особена роля, а и в области като Лос Карнерос се правят чудесни куул клаймит Пино Ноар и шардоне с по 11.5-12% abv...т.е. за Калифорния просто не може да се обобщава! И т.5, къде го видяхте това цунами от източно-европейски вина ми е много интересно...!? Единствено Гърция и донякъде Унгария имат име, но и те не могат по никакъв начин да бъдат слагани в една категория [...]
Read the full comment с Чили и Аржентина, които правят както евтини и добри вина, така вече и скъпи и изключително добри! Ю. Америка ще я стигнем точно никога!
This comment has been removed by the moderator because it contained
21, 28, 15 Януари 2010, 21:28
бакхус, не се и очудвам ... тук в България под вино се разбира Езел Милк, а под хубаво вино Шардоне Търговище, нямам нищо против винпрома
Колкото до пазара в България според мен, червените вина ще задърщат продажбите, но брендитата, ракиите и белите вина, ще се свиее поне с 30%. Дано да греша.
11, 55, 14 Януари 2010, 11:55
"По дрехите посрещат, по ума изпращат"! За да не си губите времето, научете се да познавате клиентите си по "дрехите".Т.е. парвенютата винаги си личат отдалече. Ценителите на виното не винаги се движат с джипове за по 100000, внимавайте тях да не пропуснете...Тогава всичко ще е наред!
18, 04, 13 Януари 2010, 18:04
каквито потребителите такава и стоката. идва ми със джип за 100000, гори бензин за 50лв на ден и като му предложих мавруд 2005 от грозде мавруд ,а не сбирщайн от пълдин, рубин т.п. за 5 лв. бут/ ме пита нямали нещо по евтино!
19, 06, 07 Януари 2010, 19:06
Ти за Ренесанс май не си чувал...
17, 02, 07 Януари 2010, 17:02
А за България да не коментираме :
1.Доброто вино ще изчезне.
2.Ресторантите ще премнат на вино тип-Мераклийско.
3.Стратегията че,няма стратегия за винопроизводството е ясна.
4.Бутикови винари -що е то ?.
5.Поява на чуждестранни пазари за Българско вино-мираж 2015г.
6.Магазините -който си плаща от винарсикет изба той ще стой по щандовете,за ресторантите това е още по сигурно.
7.Дребни производите -трън в очите на всички институции.
8.9.10-виното -предизвикателство или загуба на пори.
П.П.Оптимист-винар
Най-четени статии // за Октомври
Реклама »
Към мобилната версия на сайта
©2001-2024 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване . Политика за бисквитките . Декларация за поверителност .
Поставянето на връзки към материали в сайтовете на Икономедиа е свободно.
Сайтът е разработка на Economedia. Всички права запазени.
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
Новини: Дневник • Европа
IT: Digitalk
Развлечение: Бакхус • LIGHT
На английски: Kapital Insights