Точка от предложения за разглеждане на нов закон, който ще бъде подложен на дебат в началото на следващия месец, предлага забраната на промоционални цени на алкохолни напитки с цел намаляване на прекомерната консумация сред младежите, предаде Ройтерс.
От винарския сектор смятат, че мерките може би надвишават необходимото и е възможно да доведат до забрана на дегустациите във време на оскъдна реклама. "Немислимо е, ще бъде цяло бедствие, казва Мари-Кристин Тарби,
председател на организацията "Вино и Общество", дегустациите са неделима част от преставянето на виното и възпитаването на винена култура у хората, както и от съзнанието да консумират умерено."
Винарският сектор и здравните власти в страната имат дълга история на противоречия, довела до книгата от миналата година In Vino Satanas! (Дяволът е във виното). В нея журналистите Денис Саверо и Беноа Симат казват, че докато Япония, Китай и Америка познават Франция като страна на чудесно вино, самата Франция се опитва да абдикира от бакхусовото си
превъзходство, като допълват, че не става дума за цялата страната, а за "онази мрачна и навъсена Франция, която подмени "Свобода, равенство и братство" със "Забрани, предпазни мерки и обществено здраве".
За повечето хора виното е основен дял от френската култура и история. В сектора работят близо 340 000 души, а виното е сред десетте най-печеливши износни стоки. Виното и лозята са част от привлекателността, която води туристите във Франция.
Вино, сирене, багети, барети и Айфеловата кула са сред ключовите думи, които хората свързват с Франция. Но за здравното лоби неостаряващият имидж на французин с черна барета, седнал на маса пред бутилка вино, е обиден и остарял.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights