През последните осем години това е първият спад в продажбите на престижното пенливо вино, според информация на Междубраншовия комитет за вината на Шампан (CIVC). Намалелите продажби се обясняват с икономическата криза, но и с факта, че през 2007 те са достигнали рекордно високи нива. Миналата година са били продадени 322,4 млн бутилки шампанско, а по-миналата - 338,7 милиона. През последните години, с изключение на 2008, пазарът е нараствал средно с 2% годишно. Във Франция спадът в продажбите е бил само 3,6%, почти двойно по-малък от регистрирания в цялата Европейска общност (6,5%) и в останалите пазари (6,2%). Но шампанското, реализирано на новосъздадените пазари, отчасти компенсира спада в традиционните страни потребителки на най-благородното пенливо вино.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights