Представянето бе под формата на специално събитие на тема "Виното като изразно средство", което се проведе в ресторант "Скарабар". Водещ на дегустацията бе известният винен експерт и консултант Яна Петкова.
По думите на Деница Йонкова, управител във "Виа Озоника", в близките години българските ценители ще обогатяват винената си култура чрез участие в тематични дегустации и обиколки, а България постепенно ще бъде преоткрита като място, предлагащо автентични изживявания, свързани с виното.
Сред акцентите на програмата през тази година са празнуване на Трифон Зарезан в село Брестовица, Пловдивско, известно с традициите си в производството на уникалния български сорт мавруд, както и Великденски тур в любимия на мнозина винарски район около Мелник. През юни предстои няколкодневен маратон в Южна България с дегустации в четири модерни и новаторски изби. През есента са планирани винени турове в Северна Гърция и в Северозападна България.
Същевременно виртуалната географска карта на тематични дегустации в София включва страни с богати традиции като Испания и Италия, както и такива с творческо отношение към правенето и маркетинга на вино като Австралия, Аржентина и Чили.
Дегустацията отбеляза и една година винени събития с "Виа Озоника". През 2008 г. най-много участници привлича "Вино по време на футбол" /дегустация на австрийски вина по време на Европейското първенство по футбол/, голямо е любопитството към комбинацията на розе и индийски хапки и към дискусията относно винените етикети, а пример за стилна дегустация - "вечната класика" Франция с вина от Бордо, Бургундия и Долината на Рона.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights