Агенцията по хранителни стандарти в Обединеното кралство лансира идеята ресторантите да упоменават в менютата си количеството калории, съдържащо се във всяко ястие. През следващите шест месеца много популярни вериги ще започнат да означават енергийната стойност на предлаганите храни и напитки.
От агенцията искат всички заведения, от закусвални до ресторанти със звезди "Мишлен", да дават допълнителна информация за съдържанието на храните. Ако програмата е успешна, те смятат да вдигнат критериите с още едно ниво и да включат в менютата нещо като "светофар", който да обозначава с червено солените, сладките и мазните храни.
Инициативата е напълно доброволна, но според Тим Смит, изпълнителен директор на Агенцията по хранителни стандарти, мнозинството от ресторантите ще се присъединят към нея. Осъществяването й ще е и много лесно, тъй като повечето заведенията могат да получат нуждата информация от снабдителите си.
Веригата пицарии PizzaHut и английската верига за сандвичи PretAManger вече са потвърдили участието си, а McDonald’s и Starbucks изчакват.
"Това е абсурдно", заяви Стивън Глейстър, собственик на класен ресторант в Лондон. "Хората излизат за вечеря в ресторанти, за да си прекарат добре, а не за да броят калории". Програмата е заимствана от Ню Йорк, където през миналата година беше въведено задължително изискване ресторантите да споменават калориите на храните си. Проучване сочи, че като следствие от това нюйоркчани са намалили калорийния си прием с 50 до 100 калории на хранене.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights