Голяма част от средната класа на руското общество за тези години е развило вкус към качественото вино според доклад на Wine Intelligence, публикуван по-рано този месец.
Базиран на обширно проучване на консуматорите на вносни вина в Русия, докладът съдържа и последни данни за продажбите, както и пътищата, по които вината стигат до руския пазар.
За разлика от бурно развиващите се азиатски винени пазари, с които руският често е сравняван, хората в страната на два континента знаят какво е вино, и че то обикновено се консумира на маса и с храна. Всъщност виното е било обичаен избор и по времето на Съветския съюз, а днес руснаците се отнасят към него, особено ако произхожда от класическите европейски винени държави, като към продукт с голяма културна стойност.
Въпреки това съвременният винен пазар в Русия е в началните си етапи на развитие и вече успя да претърпи две големи кризи – финансовия колапс през 1998 г. и драстичното увеличение на акцизите през 2006 г. Днешната заплаха от глобална икономическа криза е възможно да нанесе нов удар в прохождащата винена индустрия на страната.
Присъствието на московския пазар е задължително за успеха в Русия, на който и да е вносител или производител, тъй като там се случват поне 2/3 от всички винени продажби в страната. Логично второто важно място е Санкт Петербург, но с вино се търгува и в доста други големи населени места.
Макар глобалната финансова криза в момента да намалява в известна степен потреблението, дългосрочните прогнози за руския винен пазар са окуражаващи. Според изследването на Wine Intelligence броят на хората, които пият вино в Русия ще се е удвоил през 2020 г., което дава възможност за растеж на продажбите в бъдеще. Предизвикателството пред търговията с вино е запазването на положителните темпове, както и "възпитаването" на сравнително по-непретенциозни, но масови консуматори.