В правителствения доклад Food Matters – Towards a Strategy for the 21st Century, публикуван вчера, се разглеждат начините, по които всички елементи на системата от хранителни услуги могат да се интегрират по-добре, както и тяхното икономическо, социално и свързано с околната среда влияние.
Освен това докладът признава необходимостта от засилена работа на правителствените структури с обществеността, всички части на хранителния бизнес, включително и финансовите, за прилагане на новата политика за храните.
Конкретните задачи, които се поставят в доклада са:
- създаване на стратегия, която обхваща всички части на "хранителната верига", за да се избегнат инциденти свързани с опасни храни,
- даване възможност на консуматорите да правят осведомен избор за здравословните качества на храната, която консумират извън дома си,
- развитие на уеб-базиран "one-stop-shop" за достъпна информация и разбираеми съвети за хранителната стойност, безопасността за здравето и околната среда на хранителните продукти.
Тези начинания се налагат поради факта, че храненето навън отдавна е ежедневие във Великобритания. Опаковките на храните в магазините дават информация за повечето аспекти за качеството на продуктите, които се разглеждат в доклада, но тази информация липсва за храната, която се предлага от ресторантите, веригите за бързо хранене, кетеринг фирмите и др.
Този факт лишава консуматорите от избора им на здравословна и качествена храна извън домовете им.