С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Starbucks в Италия: Мисията (не)възможна

Александър Джурджин
08 Март 2017, 01:05
Share Tweet Pin it Share

След финансовите, банкови и политически кризи, 2018 година ще донесе сътресение от съвсем различен вид на апенинския полуостров.

Американската верига за кафе Starbucks обяви, че следващата година ще открие първия си обект в Италия
и то не къде да е, а в сърцето на финансовия квартал на Милано. И докато веригата вече е станала синоним за кафе за много страни от света със своите над 23 000 заведения, то в Италия - където пиенето на кафе се счита за религия, а хубавата чаша еспресо за основно човешко право - стъпването на пазара няма да бъде толкова лесно. Събитието може да бъде сравнено със стъпването в Рим на Макдоналдс пред 80те години на миналия век. В деня на откриването на първото заведение на Piazza di Spagna, на отсрещния ъгъл застава Карло Петрини с огромно количество паста, която раздава безплатно на минувачите като бунт срещу навлизането на бързата храна в Италия. Това е и неофициалното начало на вече глобалното движение Slow Food, една от основните цели, на което е да запази традициите и културата на хранене. Това е всъщност и основната причина Starbucks толкова дълго време да отлага навлизането си на италианския пазар - притеснението от масова негативна реакция от италианците и трудността при избирането на правилния подход към този силно взискателен и консервативен пазар, където местното производство се цени най-много.


Финалното решение идва, когато директорът нa веригата - Хауърд Шулц вижда изоставения Дворец на пощите (Palazzo Delle Poste) в Милано. Той решава, че именно това ще бъде мястото, където Starbucks ще отвори своята първа локация, като това няма да бъде просто поредното кафене на веригата, а част от проекта "Roastery" или Пекарна, от които има само няколко в света. Това е проект започнал в Сиатъл през 2014 г., като засега има планове такива да се отворят и в Ню Йорк, Шанхай и Токио. В пекарните всеки може да избира от специална селекция от редки кафени зърна, след което да проследи процеса на печенето им и да избере как да бъдат сервирани - дали със специален филтър, сифон, преса и т.н. В допълнение на това в Двореца на пощите (чиято разгъната площ е 2300 кв.м.) в Милано ще има специални места за срещи, както и за семинари, на които ще може да се научи всичко за кафето от квалифицирани майстори.


Самият Шулц споделя в интервю, че Пекарната ще е осъществяването на 34-годишната му мечта да отвори заведение в Италия и че е избрал точно бившата поща, защото това е идеалната локация, на която ще може да се отдаде необходимата почит към изкуството на кафето и на уникалната италианска култура и среда, в която то ще бъде сервирано.

Starbucks ще отвори и допълнително няколко стандартни заведения в Милано през 2018 г., като плановете са това да е само началото. Компанията вече е започнала и пиар кампания в Милано като сътрудничи на общината с посаждането на палми пред миланското Дуомо, като част от проект за освежаване на зелените площи на града.
Обаче не всичко е толкова розово, защото кампанията даде начало и на голяма анти-кампания, в която се включват хора от всякакви възрасти, фирми и даже политически партии.



Имало е и опити палмите да бъдат изгорени в знак на протест. Даже самото обявяване на новината, че се планира отваряне на заведения в Милано получи вълна от негативни коментари в социалните мрежи, която се разпростира извън границите на Италия и хора от цял свят се бунтуват срещу експанзията на Starbucks в родината на еспресото.


Ще успее ли Starbuks да спечели сърцата на италианците и каква ще бъде реакцията при откриването на първата Пекарна предстои да видим.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  Starbucks, Италия, кафе, Милано
3 Коментара
  • Profile preview
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    01, 49, 23 Март 2017, 01:49

    Лошо няма .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?

    ! Оценка
    -1    +1
  • Profile preview
    karen_walker
    19, 58, 12 Март 2017, 19:58

    Това за навлизането на Starbucks в Италия го пишеше в Дневник или Капитал още преди няколко години.

    ! Оценка
        +1
  • Profile preview
    Ivan_
    22, 50, 10 Март 2017, 22:50

    Аз както го чета това няма да е точно заведение тип Стабъкс...

    Модератора е неадекватен!

    ! Оценка
    -1    +1

Реклама »