На 21 януари 2016 г. под егидата на компаниите FineDays и "Тринити софт" се състоя конференция "Ресторант на бъдещето". Над 50 собственици и управители на най- добрите ресторанти, вериги заведения и хотели чуха експерти от България, Швейцария, Великобритания и САЩ.
Швейцарската компания TC POS разби схващането, че един ресторант няма как да предложи разнообразие в обслужването, следвайки строги правила. Експертите й представиха интелигентна програма, която се променя като човек – сутрин "пие" кафе, по обяд отчита колко са гладни клиентите, а вечер пуска чил аут музика с бутилка вино. Но системата е още по-умна – тя може да помни рождени дни и събития, или да управлява промоциите.
Разбира се, сърцето на един ресторант е главният готвач. Той е диригентът на този сложен оркестър от машини, хора и храни. Шеф-готвачът трябва да работи като компютърна система – да управлява времето за приготвяне на ястията, поръчките, резервациите, склада, топлата и студената кухня и десетки други фактори, за да върви процесът гладко. Световно известният експерт Майъл Райт от Call System technology, Великобритания сподели своя опит от класически английското управление на ресторанти до използването на най-модерните технологии, като бързо се превърна в най-добрия приятел на главните готвачи, защото им показа как отново да имат време за творчество и да са спокойни за кухнята си когато почиват.
Възможен ли е "Ресторант на бъдещето" без модерните средства за разплащане? Лидерът в бранша VISA показа как цели банкови терминали могат да се съберат в едната ръка и как това е съвършеното решение при доставки по домовете. Или как клиентите могат да платят със смартфона си и да получат бонус.
Целият този фантастичен процес трябва да се управлява умно, а данните да се съхраняват сигурно. От Microsoft вече са го измислили, а резултатът е, че всеки се занимава, с това, което му е работата.
Знаете ли, че сервитьори наемат киберпирати, за да манипулират ревизиите? Или че капан за безплатен интернет събира пароли на клиенти в известно софийско заведение? Ясен Танев от FineDays разказа на ресторантьорите и хотелиерите истински истории от местопрестъплението в кухнята и как да се справят с интернет хулиганите.