"МЕТРО приема за свой основен ангажимент подобни каузи, които са част от стратегията ни за отговорен бизнес – наред с проследимостта и безопасността на предлаганите от нас продукти, отговорното производство, ограничаването на разхищението на храна. Трябва да се погрижим за информираността на младото поколение за произхода, съдържанието и качеството на храната", казва госпожа Вероника Пунчева, управляващ директор на компанията.
Над 500 деца на възраст от 7 до 11 години от столични училища се събраха в Арена "Армеец" по време на традиционния Европейски ден за здравословно хранене и готвене заедно с деца, осъществен с подкрепата на МЕТРО България. Инициатива се организира и проведе за девети път от Представителството на Европейската комисия в София и Евро-Ток (Европейската кулинарна асоциация).
Събитието бе открито от г-н Огнян Златев, ръководител на Представителството на Европейската комисия в България и г-н Жоро Иванов, Президент на Евро-Ток България. Облечени като истински готвачи, малчуганите имаха възможност да приготвят здравословно и балансирано меню от висококачествени български продукти. Те научиха повече за начина на приготвяне на храната, нуждата от здравословно хранене, докато се забавляваха сами да приготвят лесни и здравословни рецепти.
МЕТРО предостави необходимите продукти за подготовката на здравословните блюда, а освен това осигури подарък - по една ябълка за всеки от малките участници.
"С удоволствие подкрепяме инициативи като "Европейския ден за здравословно хранене и готвене заедно с деца". МЕТРО отделя сериозно внимание на тази кауза. Наред с ценните уроци по подготовка на здравословна храна, трябва обаче да се погрижим и за информираността. Младото поколение особено много държи на информацията за произхода, съдържанието и качеството на храната.", коментира събитието Вероника Пунчева, управляващ директор на МЕТРО България. "Търговци и производители трябва да се ангажират с осигуряване на прозрачност – потребителите имат право да знаят какво купуват и наше задължение е да им помогнем да направят информиран избор. С подобни събития и в партньорство с професионалните готварски организации ще можем да изградим правилното отношение към здравословното хранене и добрата храна."
През изтичащата 2015 г. МЕТРО България започна стратегическо пратньорство с Българска хранителна банка (БХБ), насочено към ограниване разхищението на храни, което планира да задълбочи през 2016 година. МЕТРО партнира на БХБ и при осъществяването на кампанията й "1 килограм доброта", като само в рамките на 2 дни в магазините на компанията в София и Варна бяха събрани над 3300 килограма дълготрайни хранителни продукти по програмата "Неделна раничка", насочена към подпомагане на 400 деца в ученическа възраст от Северозападна България.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights